Förtroende...

Hur vet man egentligen att de man litar så blint på talar sanning.. Egentligen kommer man la kanske aldrig få veta va? Utan man får gå efter sin instinkt och lita på va man själv känner och den andra parterns ord. Jag fick ett mail i dag....

" Hej
Har du lust att träffa en 43 årig samboman för mysiga hemliga stunder? Jag är ren. fräsch och diskret. Bor i centrala göteborg. Vi kan inte ses hos mig utan de måste va hos dig. Fota kan skickas. Vill du?

// xxx "


 De här är inte alls speciellt utstickande från andra  mail jag får titt som tätt liknande detta, men idag reagerade jag till lite mer och tänkte ett steg längre än  till "idiot" och raderade de...
Jag började tänka på hans sambo som troligen blint litar på sin partner och troligen tror allt är bra... Tydligen finner han ett problem i deras förhållande, troligen i att han sexuellt inte anser sig tillräckligt tillfredställd... Men varaför då inte ta tag i saken istället för att gå bakom hennes rygg? Tål inte förklaringar som att " kan inte släppa henne för jag älskar henne" sånna "förklaringar" är inte accepterade..

Fine för mig om folk vill skicka ut sånna mail för att kanske hitta sig en sexpartner eller ett förhållande eller va dom vill ha ut av de, men att 43 åringa samboboende män skickar detta till mig en 22 årig studenrade, de vill jag inte acceptera, för att han vill vara otrogen... för sånt får mig att misstro förtoenden och kärlek, och jag gillar de icke!!

Visst nu kan de va så att han vill ses och läsa sagor för varandra för han skriver ju inte rätt ut att det är nå annat han pratar om, men ja jag gör ett antagande, och de är inte att han vill komma hem till mig och läsa rödluvan för mig!




Kommentarer
Postat av: Anonym

är det inte tragist ibland =) kan ju kika in min blogg om du vil =) vart lite inspirerad av dej ;)
gott nytt år gumman och ja längtar tills ja kan komma ner =) pussar i massor

2006-12-31 @ 17:48:49
Postat av: Lisa

Man kan väl egentligen aldrig 100 % lita på någon än sig själv. Jag tror det här är väldigt vanligt. Jag har mött många gifta och sambo män som vill ha lite prassel och när jag har sagt "men du är ju gift" har de inte försått varför det skule vara nått hinder. Ibland har de sagt "men vi har det inte så bra" som om det skulle spela någon roll.

Jag håller med dig "idiot" är första ordet man tänker på men sen tänker jag också på vilken syn jag har på mig själv som gör att jag skulle vilja vara något slags plåster eller alvedon mot hans husfridsproblem.

MEn en intressant följdfråga blir ju vad som räknas som otrohet på nätet? Men det är en annan diskussion.

Gott nytt år!

2007-01-01 @ 12:08:31
URL: http://jam.blogg.se
Postat av: Camilla

Tack för din kommentar Lisa :)

Håller med dig helt fullständigt ang synen på sig själv som ett plåster.. Exakt dom tankarna jag med tänkte, var nästan förnedrande... En annan tanke är om han anser kvinnor som ett plåster på såren hans sambo inte kan läka... Hur är hans syn på kvinnor egentligen?

Du har så rätt.. egentligen kanske följdfrågan till och med borde vara vad räknas som otrohet? Kan man vara otrogen med "bara" tanken? Eller som du skrev genom internet?

Gott nytt 2007 :)

2007-01-01 @ 14:01:02
URL: http://catrool.blogg.se
Postat av: Lisa

Otrogen i tanke...det kan man nog, men så länge man stannar där visar man ju på ett val och att man inte låter tanken styra.

Om man chattar med någon, mer än man nästan pratar med sin partner om livet och tankar och så tycker jag ofta att det känns som om man är otrogen "fortroendemässigt". Men om man skulle göra det med en vännina IRL så känns det inte på samma sätt...

Ja, ja...internet och chatt kommer att je oss mycket att fundera över relationsmässigt framöver.

2007-01-04 @ 10:21:15
URL: http://jam.blogg.se
Postat av: Angel

usssh men menar du att dom läst din blogg å mejlat dig härifrån eller är d nån sajt? Känner igen såna där mejl...Men jag skrattar en stund sen DELETE jag menar 40+ *ryser*

2007-01-06 @ 09:04:30
URL: http://angelsmode.blogspot.com/
Postat av: Camilla

Angel...
De är en annan sajt, ja jag gör de samma alltid, tänker "idiot" och sen delete :P
Ja eller hur 43 år... jag e 22 lixom han e ju 1 år från att va dubbelt så gamal som mig uch!

2007-01-07 @ 11:19:30
URL: http://catrool.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0