Dagen C

Dagen C
Bildnen tagen från www.gp.se

Dagen C, Cortégedagen,  har vart här... Morgonen startade i panik, minutrarna innan min cab rullade ut på gibraltagatan slutade i panik men allt slutade tillslut strålande trots att regnet öste ner. Jag trivdes bokstavligen som fisken i vattnet i ösregnet även om mina händer och armar värkte av kylan och mina ben skakade... Men all uppmärksamhet jag fick, alla rop och vinkningar som vändes mot mig då jag passerade folkmassorna som flockat sig längst gatorna värmde... Ett välbekant vackert ansikte bland folkmassorna värmde, Så innerst inne var jag övervälldigad och varm...

Cortegen är nu över och det är på tok för tomt, dagarna är tillbaka i sin vanliga bana och tentorna närmar sig....

Och vet ni.... Jag saknar en Gonattpuss av Bejbi...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0