Akzo Nobel..

Jaa då börjar det verkligfen närma sig nu må jag säga... För hoppningsvis gör jag min sista dag med denna destillering idag och i morgon blir det nog mest städa ochs kriva rapporter osv.... Skall i November ha en presentation på skolan om min praktik så jag har idag fått lov att ta lite kort på det jag jobbat med :D

Det jag har jobbat med mest under den här tiden är de sk. autoklaverna. Detta är en mindre variiant av den reaktior som finns ute i fabriken. Här har jag gjortsk etoxileringar, vilket innbär att man "sätter på " x-antal Etylenoxider på tex en fettamin eller en alkohol..


Detta är en bild på då den körs och är ihopsatt men man kan då koppla i sär den oxå, vilket man alltid gör då man är klar, även så man satsar sin råvara..

Den senaste veckan har jag kört en destillering av DETA och den utrustningen sattes ihop så här..


Sen så kunde jag ju inte låta bli att ta kort på hela gnget på mitt labb, dom som gjort tiden här i Stenuingsund rolig!


Och tillslut i går så bjöd vi laget på muffins :)

Kommentarer
Postat av: Daniel

Vart tog min muffins vägen :P ??

2008-08-28 @ 14:43:52
URL: http://blogg.north58.com
Postat av: Camilla

Haha oj den glömde jag bort i går! Den ligger hemma i köket, men tror inte du kommer vilja ha den på Söndag :P

2008-08-28 @ 15:28:24
URL: http://catrool.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0