Från mitt hjärta...

Jag sitter och tittar ut genom fönstret
Jag känner hur mitt hjärta slår
Det ekar i mig för jag känner igen mönstret
Det är så här man ett krossat hjärta får


När ett hjärta är delat i tu
När hjärtat inte vet vem som i "du och jag" är du..
När man slits mellan förtvivlan och hopp
När man inte har styrkan att säga stopp
När ett hjärta är delat i tu

Då hör du dig själv säga dom inövade orden
likt en musikant som följer dom nedskrivna ackorden
Nu ångrar du dig, för varje passerad minut
Ditt hjärta har vridits till en liten knut
Du vet dock att denna gången måste du stå ut
För att detta någonsin skall kunna få ett lyckligt slut

Jag sitter och tittar ut genom fönstret
Jag känner hur mitt hjärta slår
Det ekar i mig för jag känner igen mönstret
Det är så här man ett krossat hjärta får


Mitt i den stora salen av tomhet sitter en liten flicka
Som i den stora salen, förjäves söker sin egna lycka
Man ser henne med knänen uppdragna till hakan, räknandes sina egna tår
Det syns på lång väg att detta är ingen tjej man lätt förstår

Ibland kan man dock se henne lyfta blicken och se rakt fram
På en bort från henne gående man
Normalt sett, en liten strimma av hopp
För henne ett riktigt höjdhopp





Kommentarer
Postat av: Mannen på kullen

Hoppas det snart kan bli dags att plocka bort det där plåstret....Frågan är ju hur man skall göra..rycka till eller dra sakta?

2009-01-21 @ 23:14:41
Postat av: Camila

Kruxet är att man måste veta när man ska dra bort plåstret... Tar man de för tidigt kanske hjärtat trasas samman igen, tar man de för sent finns risken att det växer fast och aldrg kan dras bort...

2009-01-22 @ 11:03:56
URL: http://catrool.blogg.se/
Postat av: Grebåb

Jag önskar ditt hjärta en fin läketid! Och vill inte vara där och rycka förren det verkligen är dags...Jag gör som på hörnet vid KONSUM så länge jag.

2009-01-26 @ 17:27:49
Postat av: Rasmus

Om plåstret är kvar...

Om ditt hjärta inte läkt helt...så finns jag här alltid och mitt hjärta har du fått och det slår för dig! Så när det förut brustna hjärtat känns svagt så skall du veta att du alltid kan finna stöd och hjälp av mitt starka lyckliga hjärta!

Jag är din!

2009-04-19 @ 23:41:12
Postat av: Camilla

Även om plåstrena är borta kommer alltid ärren att finnas kvar... Men både du och jag vet hur mitt hjärta slår..

2009-05-13 @ 12:00:39
URL: http://catrool.blogg.se/
Postat av: Rasmus

Du är underbar! Bättre kommentar finns inte! Tack!

2009-05-21 @ 17:52:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0