Första bilderna Egypten -08

Här kommer lite uppdatering har varit 8 dagar i Egypten Hurgada tillsammans med Sara och Christian. Vi var i en stad vid namn El Gouna. El Gouna är en stad som ägs av en rik man som köpt denna stad och byggt upp den själv, han väljer vem som får bygga hus, hur dom får se ut osv. Ingen Egypt som inte bor i staden kommer in genom alla vägspärrar som spärrar av hela staden. Turister är ok men annars kommer bara inneboende in. Det var en super fin stad fri från skräp och skit som annars täckte hela Hurgada. Man kunde även känna sig trygg och gå ensam på nätterna inom staden El Gouna, vilket man inte gör i Hurgada..  Hotellet var mycket fint detta och med med all inclusive  gorde att vi hade allt vi kunnat önska oss, Frukost, Lunch, middag, mellan mål, fika ,  glass, dricka och  alkohol. Den sista väl uppskattad av ett speciellt sällskap från skåne.. Dom drack öl konstant även om dom var ett 20 tal år äldre än oss så höll dom i gång oavbrutet! Ett citat då dom förklarar för en egypt vart dom kommer i från fick alla andra svenskar i närheten att as-skratta... " We come from a little country in Sweden named Svedala" 

Förutom att sola, bada, dricka och ÄTA så red vi även arab hästar i öknen och på stranden, snorklade 2 dagar i röda havet samt åkte fyrhjuling i öknen så här kommer dom första bildbevisen =) klicka på bilderna för att få dom större!

 
Alla fyra samlade på stranden från v: Jag ,Sara, Christian och Johan


Jag och min vita arab jag red, en MYCKET pigg hingst



Johan på sin "svarta hingst" faktist de är en svart hingst :)

Grabbarna kommer lite på efterslänten när vi galopperade iväg, men duktiga var dom!


Jag och johan i en solstol vid polen på kvällen :)


Jag och Sara vid polen på kvällen :)

Så resten av bilderna har sara, lite fiskar från snorklingen, fyrhjulingarna mm så de kommer inom kort men vi avslutar me en bild på delfinerna :D titta noga ;)

image102

Kommentarer
Postat av: mamma

Jag vill se fler bilder.
Ser otroligt härligt ut
P&K

2008-02-05 @ 11:53:42
Postat av: Johan

Bara så du vet älskling det blir fler resor =) Många, många fler... älskar dig så mycket

2008-02-07 @ 19:43:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0