Hejdå Bizze , Hejdå Barabamba..

Igår va en jäkla dag må jag säga.... En sån där dag då allting hände, allt p samma dag...
jag har alltid haft dagar som känns jobbiga, alltid haft perioder i dalgångar.. Gårdagen var fan ett jäkla stup...
Fick veta att Bizze hade gått igenom besiktiningen och där av nu snart är i någon annans ägo i ängelholm... på Slndag kan bli sista gången jag ser honom, sista gången jag öppnar dörren på morgonen och möts av hans ihop knipna ögon som kisar mot ljuset då jag öppnar stalldörren, hans mullrande gnägg då han vet att det snart är dax för frukost... Sista gången jag sitter på hans rygg...

I samma andetag jag fick veta om Bizze sa jag även upp mig från Barabamba, där jag extrajobbat sedan Januari 2006 dvs snart 3 år.. efter en ny chef och ny menalitet är det inte amma sak längre och jag klarade inte av att stanna kvar.. Jag konmmer sakna mina gamla vänner och min gamla chef mest av allt..

Var nog Buggen som räddade mig igår.. kom dit med humöret nere i skorna men efter mnågra minuter hade jag återigen ett stort leende på mina läppar och kvällen slutade med drinkar och cider på vasastan och en rolig resa hem med Viktor, Daniel och en stulen blå filt :P 

På kvällen kom även snöflingorna att dingla ner från himmlen och jag kände mig som hemma och jag var  ändå trots allt nöjd med mina beslut...

   


Kommentarer
Postat av: Daniel Gustavsson

De är inte lätt när det är svårt !

2008-11-21 @ 16:07:40
URL: http://www.swese.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0