Dom små och stora valen...

Har ni någonsin funderat på att val man gör som för stunden kanske känns helt oviktiga kan leda till att stora saker sker i ens liv.. Val som man ser tillbaka på efteråt och tänker "shit ja hade likagärna kunnat valt nå helt annat och då hade jag missat allt detta"... Deta måste ju innebära att i bland gör man sådana val och väljer fel, utan att man egentligen vet om de.. Men när ett litet val helt plötsligt leder till något större, positivt eller negativt då blir dom små valen uppmärksammade..

Att boka in en buggkurs  på skoj med en vän ledde mig till att bli bugginstruktör och att jag träffade en hon som skulle komma att bli min bästa vän, Magdalena.. Att jag trots att jag flög av och bröt svanskotan endå tacka ja till Bizze ledde till att jag även där hittade en av mina bästa vänner och en fin häst... Nån valde att inte åka till Stenungsund över midsommar, de var ett litet val som hade kunnat leda till något större... Fem minuter i tolv den 14 april 2004, 5 min innan studera.nu stängde  valet till högskolan ändrade jag min ansökan från mediakunskap i Norrkäping till basåret i Götebrog, på Saras initiativ och med meningen " Äch vi drar till Göteborg istället och regerar på basåret"... Tänk om jag suttit i Norrkäping nu och undrat vad som hade hänt om jag hade valt Göteborg ist...

Kommer aldrig ångra att jag valde Göteborg framför OS, Norrköping, Stockholm eller Sundsvall, trots turbulens har de här åren vart några av de bästa i mitt liv, endast tiden då jag satt på ryggen på Lightning och några glans dagar på slutet av gymnasiet kan mätas med detta...

Gårdagen vart en väldigt bra dag, även om slutet kanske inte vart som önskat.. Men underbart underbar mat :)
Man behöver inte le för att då vara med på kort heller tydligen, de va nått nytt för mig :p




"Att inte välja då man måste, är också ett val"
 
William James

Kommentarer
Postat av: Han som missade singelkvällen

Önskade att min snabba bil kunde fungera som en tidsmaskin...för gud vad jag längtar tillbaka till den sekunden då min hjärna beslöt sig för att jag skulle åka till Grebbestad. Om det beslutet hade gått att ändra på...kanske mitt hjärta nu varit lyckligt. Men som vanligt så är huvudet och hjärtat inte alltid i fas med varandra. Och jag har sedan en tid valt att lyssna mera till mitt hjärta än min hjärna. Vilket har tagit mig till de platser jag inte ångrar. Hjärtat har fört mig till möten med människor jag håller kär och älskar att dela tid och händelser med. Det har också fått utstå en del törnar, men jag vet att det i slutändan kommer att växa sig starkare tack vare detta. Sedan har mina drömmar talat om för mig att ta det lugnt...för framtiden har visat sig för mig och den är ljum och ljuv! Jag har tilltro till de val som hädanefter följer. Ett lugn i mitt bröst som ger mig kraft och tid till att vänta. För rätt som det är så står vi där....framtiden är kär.

2009-02-16 @ 13:48:12
Postat av: M

ha, ha.. jaa du.. tank vad valen vi gor i livet faktiskt leder till.. ibland ar det ju sjalvklart bra val vi gor, som tex att ga pa buggkurs (trots totalt mycket hel tont-varning pa det hela). ar just nu inne pa msn, men det ar val onsdag idag sa du ar val hos hasten.. eller ar det tisdag? har inte riktigt koll.. sak samma.. har ar du inte i alla fall. nar jag kommer till australien kommer jag att skaffa ett battre telefonkort.. da lovar jag att ringa.. =]

2009-02-16 @ 14:50:23
URL: http://amadangel.blogg.se/
Postat av: daniel

Ett mycket bra och fint inlägg må jag säga. För allt de du skriver om är ju en stor byggsten i själva livet, att göra val. Ibland vet man att man gjort de rätta valet, ibland har man inte det och ibland kommer man aldrig få reda på om man gjorde rätt eller fel men de är väl de som är tjusningen kanske. Men för att ta ett rätt nygjort val jag gjort om man ser till hela livet, så ångrar jag inte en dag att jag valde att lyssna på min vän o registrera ett konto på HP. För hade jag inte gjort det hade jag aldrig fått träffa dig ...

2009-02-16 @ 14:56:40
URL: http://www.swese.se
Postat av: Krille

Har du nackspärr på kortet syrran!? ¤fniss¤

2009-02-18 @ 17:51:07
URL: http://brallorochpannkaka.blogg.se/
Postat av: Camilla

De kallas pose brorsan ;) Heheh

2009-02-18 @ 18:14:50
URL: http://catrool.blogg.se/
Postat av: Martina

Hej tjejen:)

Gråt inte över spilld mjölk....Det handlar om de val vi kommer att göra. Ingen är så klok som den som gjort ett misstag:) Ha det fint gumman.

Puss och kram

2009-02-18 @ 20:08:03
Postat av: Camilla

Du är klok du Martina... Tänk om du ändå vart kille fnissar



Puss och Kram

2009-02-18 @ 21:50:29
URL: http://catrool.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0