Städat bort de gamla och in det nya!

Ja idag har vart en städardag, storstädning fick helt plötsligt en helt ny mening, för de vill jag lova er idag var de STORstädning, råka tillochmed flytta om en möbel i köket av bara farten, blev kanon ! :) Det luktar underbart då man kommer in i lägenheten nu , me llike! Man mår så mycket bättre när man får ha de rent omkring sig, men då de är tentavecka då orkar man lixom inte! Tack vare diskmaskinen hade jag för en gångsskull iaf inte ett bärg av disk efter tentaveckan utan de var bara att plocka ur diskmaskinen, smidigt värre! Golvet är iaf skurat, listerna torkade ala Pappa varning, 4 ben borttagna från under soffan, allt är dammat och torkat och ja lite ommöblerat i köket , tillochmed skurat bort lite svarta Rasmus fingrar från de vita burkarna i köket med svinto, blen kanon bra :D

Sedan var även jag och lill Anna ut på långpromenad vid hisingeparken idag med Terence, hittade äntligen tavla med karta! eller rättaresagt gick man bara åt rätt håll, fanns de flera stycken längst vägen. Själva centralen för spåret va jätte fin och vägarna kommer bli kanon i sommar, nu var dom dock liite hala , men de borde la gå över snart! Längtar så efter att få ha barmak under fötterna igen! Faktsikt så kan man nu få gå ganska långa bitar med barmark nu även på hisingen, om man håller sig undan från skogen och trottoaren utanför vår port :)

Något annat som också är bortstädat är de gamla böckerna och anteckningarna, nu ligger ett nytt block i min skolväska redo för nya tag! Sedan är de ju fakstisk mindre än två veckor kvar nu innan jag åker till mamma och pappa och får påsklov! Ska bli himla skönt att få tillfälle att slappna av lite, man hinner ju inte riktigt de på de här dagarna man har mellan tenta och ny period.


Nu skall jag försöka knö mig under täcket där min hund ligger och vilar efter sista nattispromenaden.. Han är inte alltid så lätt att flytta på då han somnar, han är lite som husse på den fronten :P


Kommentarer
Postat av: Rasmus

Husse kan vara lite sva°r att knö...men jag undrar om inte Dolchen är än värre faktiskt...:)

Jag räknade med att fa° se en bild pa° den nystädade och ommöblerade lägenheten..men ack vad jag bedrog mig...vill ju veta hur det blev ju och vad du flyttade...jag gissar ju pa° Expediten...men vart blev micron av i sa° fall? Ja ma°nga fra°gor rör sig i huvudet...:)

Duktig som skam har du varit iaf! Du är bäst min Ängel!

Massa Pussar.

Din R.

2010-03-15 @ 04:13:14
Postat av: Camilla

Ja älskling finns väl inte så mkt annat man kan flytta? :P haha de är expediten jag flyttat, den står nu på långsidan istället för upprätt och micron står på expediten fortfarande :) blev kanon tycker ja! Så du har inte så mkt att vara orolig över ;)



PUSS PUSS

2010-03-15 @ 10:00:53
URL: http://catrool.blogg.se/
Postat av: Rasmus

Ja...blir ju nyfiken ju:) Tror det blev kanon jag!

Massa kyssar!

2010-03-15 @ 14:14:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0