Länge sen sist..

Fast jag har semester så har  man ändå hela dagarna uppbokade.. De är inte så att jag träffar så mkt folk eller så, men de finns så mkt att göra endå... Plocka städa, rensa fixa... Gå ut och leka med hunden, rasta hunde, träna hunden, mata hunden, smörja in hunden, bada skitig hund osv osv, tur han är så Söt!

Igår var han dock inge vidare söt.. Var på första tillfället av hundkursen... Vi kommer in till banan ca 30 min för tidigt och möts av två snälla bernernsenner hundar... Helt plötsligt förvandlas min söta lilla knähund till en killerdog!! Han spottade och fräste visade tänderna skällde morrade om vart annat... Han va heeelt galen... Ja fick gå ut för jag skämdes så.. Sen var inte de hundarna me på våran kurs så resten av kursen gick bra. FIck beröm för att jag hade sån bra ögonkontakt med min hund, de kändes bra med tanke på att den tränaren innan hade uttalat att Den där basenjikorningen kommer du nog få arbeta ihjäl dig med och förvänta dig inte allt för stor framgång typ... Men sen efter kursen ändrade han sig och detta erkände han även för hela gruppen på slutet... De tyckte jag va bra gjort av honom...

Pratade med han som ägde hundarna som Terence ville döda och han var en av instruktörerna på kursen och han lovade att  vi nästa gång skulle träna hundmöten med dessa två stora nallar.. De kändes bra :)





 Vi kom hem kl tio.. Jag va helt slut med tok ont i huvudet och insåg sen att jag hade vart ute med hunden i över 5h... gick hemifrån kl 16.45 för att kunna ta bussen till hundrastgården i en timma eller två för att han skulle få göra av me lite energi och bli trött (fungerade tydligen inte han skulle behövt ca de tredubbla)

Även om vi är två i lägenheten nu så är de ensamt... Min stackars karl jobbar hela sina alla vakna timmar känns de som.. Han kliver upp kl sex och kommer hem och äter sent på kvällen och sen är de dax att sova... Men så är de väl att leva med en sjöingengör skulle ja tro... eller nä för  "riktiga" sånna är hemma 3 v och jobbar 3.... Min sjöingenjör är aldrig hemma, känns de som... Men han är min stora kärlek ändå så vad gör man inte... <3

Kommentarer
Postat av: Daniel - Swese

De är inte lätt att bli kotlett när man är köttbulle ^^

2009-08-27 @ 17:27:50
URL: http://www.swese.se
Postat av: Rasmus

Den enda jag tänker på är dig. Den enda jag vill vara med är dig. Den enda jag vill vara är den som står dig närmast. Den enda jag vill vara är den som du alltid kan prata med. den som du alltid kan lita på. den som du alltid kan krama om och bli kramad av. Jag älskar dig. Jag älskar oss. Jag älskar att du min ängel är så otroligt vacker emot mig. För Du har stått och lagat mat till mig, så att när jag sent om cider kommit hem, har det alltid funnits mat och kärlek i vårat hem! Jag beundrar din hjälpsamhet och är så glad för att du förstår att även om jag jobbar sent och hela tiden så vet du innerst inne att jag hellre hade varit med dig. Pussat dig i pannan. lagt en arm runt dig. pussat dig på örat, fast du inte gillar det. kramat om dig när du behövt en kram. Funnits där vid din sida hela tiden. Jag hoppas att jag kan finnas där för dig alltid. Jag vet i alla fall detta...Du finns alltid med mig!

2009-08-30 @ 14:35:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0