Beröm/Tacksamhet

När man skall lära någon nåt eller har bett om hjälp eller man gör ett jobb för någon så är det sån otroligt stor skillnad i bemötande från olika personer. Detta är nåt man får uppleva många gånger om som sommarvikarie. Vissa uppfattar en som en tillgång andra som en slavman kan kasta runt hur man vill.

Jag förstår nu innebörden av att träna med positiv träning hos tex hundar för jag har under den här veckan fått uppleva båda sidor... Gjorde ett jobb åt en únder några dagar och i Tisdags gick hon på semster med ett " gud vilket jobb du har gjort, tusen tack du är guld värd, hade aldrig klarat detta utan dig..." Och under arbetets gång berättade hon för alla runt om sig hur bra jag va då jag va i närheten och vilket skitjobb jag gjorde åt henne och hur taksam hon va.. Detta gjorde att ajg gjorde allt extra noggrannt och ville att de skulle se bra ut...

I går dock fick jag ett annat jobb av en annan på företaget. Skulle egentligen påbörjat arbetet i Måndags men de ville inte min dator. Detta skulle vara klart innan jag gick på semester förklarade hon (får semester i dag kl 12) Och då jag väl fick igång min dator rätt med hjälp av HP servicedesk som jobbade på den i två dagar så kastade jag mig över mitt arbete i går, vilket gick ut på att från ett antal hundra mail sortera in dessa efter mailadress till en excelfil utefter vad dom svarat i mailet. Jag jobbade för allt jag var värd och blev klar som nu. Då jag lämnar över till denna kvinna ber hon mig visa vart jag lagt upp excel filen. Jag visar henne och säger att istället för att ändra i hennes fil sparade jag över mina ändrigar och namngav denna fil med mitt namn på slutet. För att vi skulle kunna ha kvar den ursprungliga filen oxå. Då blir hon skit sur! Och säger att så kan man inte alls göra och hur tänkte jag egentligen, de är sånt här som jag just gjort som gör det jobbigt att jobba med delade dokument, tänk om alla skulle spara sina egna filer.. Jag deletade hennes ursprungsfil och sa (kanske lite för spydigt) att nu var problemet löst! och med de vände hon på klacken och gick ut från mitt kontor.

Jag blir så upprörd! Varför jobbar man arslet av sig för sånna människor?!

Kommentarer
Postat av: Daniel - Swese

Oavsett om hon verkar sakna några viktiga celler i hjärnan så måste jag säga att din lösning fick mig att le :)

2009-07-09 @ 12:01:01
URL: http://www.swese.se/?page_id=6
Postat av: Camilla

Tur man kan få nån att le, för de kunde tydligen inte gon!! Men vet du. NU HAR JAG SEMESTER!!!!!! För första gången i mitt liv har jga semester! Om man inte räknar för två år sedan då jag va sjukskriven i 3 veckor en sommar för jag brutit svanskotan.. men ja tror inte riktigt de räknas va?

2009-07-09 @ 17:48:48
URL: http://catrool.blogg.se/
Postat av: Daniel - Swese

Nä en semester ska man väl njuta av och de tror inte jag du gjorde när du bröt din svanskota iaf :) !? Men se till att njuta av semestern nu trots att vädret inte riktigt är med oss just nu för nu är nog jag negern av oss ;) no offence

2009-07-10 @ 00:47:29
URL: http://www.swese.se/?page_id=6
Postat av: Camilla

I couldn't care less ;)

2009-07-10 @ 12:15:08
URL: http://catrool.blogg.se/
Postat av: Pojkvännen

Är så stolt över dig! Du gör ett hästjobb! Det minsta man kan begära av en sådan socialt missanpassad människa som henne är väl lite tacksamhet kan man tycka. Skitjobb som hon själv inte ville/inte kunde/inte hade tid med att göra själv. Sen löser du situationen på ett oklanderligt sätt....och inte blir hon glad heller...bitch!



Du är min ängel! Och du gör ett himelskt jobb!

2009-07-15 @ 21:54:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0