9 dagar kvar..

Jag fortsätter min nedräkning och skall försöka att fram tills jag åker skriver lite oftare, har vart dåligt med de nu, men jag har nog aldrig haft sånt fullbokat schema som dessa dagarna... Vet inte hur jag varken orkat eller hunnit göra allt.. Men jag har fått mycket hjälp och uppmuntran och det är ja innerligt tacksam för.. verkligen!

När jag skrev den där senaste meningen så fick jag en tanke... Hur visar man egentligen tacksmhet, om man llixom inte har chansen att ge något liknande tillbaka... De är svårt, hur många gånger man än säger tack så känns de inte som om de räcker... jag ger nog hellre bort än at tar i mot, ja känner mig inte alls lika bra av att får saker som jag gör då jag ger saker och de är uppskattat, men ibland kanske man måste tacka ja till hjälp...

Annars så är jag nu inne på att läsa inför den sista inlämningen i teknikhistoria... Huga den kursen som man trodde skulle bli lätt har ju styrt mitt liv de senatse 7 veckorna... får hoppas resultatet av de hela bli bra oxå, då kanske men bara kanske de va värt de.. Men jag vet lixom inte hur man gör då man gör nåt halvdant, får jag en uppgift så gör jag den alltid fullt ut... Jag har verkligen fösökt att ta de lite mer lugnt nu denna läsperioden för att jag lixom inte behöver dom här poängen egentligen jag läser de för att de är ett intressant tidsfördriv , men de går inte jag kan inte låta bli att kasta mig djupare och djupare in i de tills jag känner att jag lagt ner så mycket jobb att de vore dumt och ge upp nu..  där är jag nu och behöver därför skiva en bra sista uppgift i teknikhistoian nu, om inte annat för min egna skull...

Kalla mig galen, för ja de är nog precis vad jag är..



Dagens citat är en gammal goding från tiden från förr med Sara... " Äch de duger i krig och Göteborg" 

Kommentarer
Postat av: Daniel

Oftast räcker det med att säga tack. För det är en sån enkel gest, att bara säga "tack så mkt". Men jag håller med i de du skriver, ibland känns de inte som ett tack räcker för att visa sin tacksamhet. Och ja, man ska tacka ja till hjälp. Tackar man nej hela tiden så kommer de som erbjuder hjälp att sluta fråga tror jag. Så brukar det ju iaf vara med allt annat. Frågar nån om du vill ha kaffe men du säger nej tack. Och så ställs samma fråga några gånger till. Tillslut så slutar personen att fråga för den antar att du inte vill ha !? :)



Man ska aldrig satsa på något halvhjärtat. Full fart ! ;)



Lite galen, men ändå söt ...

2009-03-06 @ 19:11:01
URL: http://www.swese.se
Postat av: M

jobba inte ihjal dej. var radd om dej. och tacksamhet ar nog nagonting alla ibland kan kanna ar otroligt jobbigt. att sta i skuld till nagon annan ar aldrig roligt.. usch nej.

2009-03-07 @ 00:33:41
URL: http://amadangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0