Bäst i klassen!

I Söndags var det examen i hundkursen och i går kväll samlades alla från alla olika kurser och det var prisutdelning.
När det vara vår tur fick alla ställa sig framför "publiken" och resultatet skulle visas. " Bäst i klassen var Camilla och Terence" började Lars och jag fick gå fram.. " Camilla och Terence har en alldelles egen historia som jag nu skall berötta för er..." börjar Lars vår instruktör under denna kurs.

" Camilla hämtar sina hundar, eller ja iaf en än så länge, från Irrland. Terence kom till Camilla efter att bara ha varit några veckor i sverige och så kom hon till den här kursen med en liten skit som lät som en pitbull och som ville äta upp alla andra kursdeltagare... Inte trodde väl egentligen någon att de skulle gå så värst bra för denna lilla hund, att han sedan är en basenji blandning säger ju än mer att de är lite svårtränat... Men jag vet inte Camilla du har något speciellt , jag vet inte hur du gör, men den där lilla hunden blev så bra och han vill inte vara med någon annan än dig... Och på examen samlade dom ihop 155 p av 170 och är dagens segare! "

Jag blev llite rörd av hans tal måste jag säga.. Är väl inte van att ta i mot så mycket beröm från någon som inte alls trott på oss innan. Men jag är så stolt över min lilla hund som nu iochmed sina poäng är direkt uppklassad till Lysdnads klass 1 :)

Från protokollet : "Helhetsintryck 9 av 10 kommentar: mycket lovande ekipage"



Kommentarer
Postat av: M

grymt.. precis så det ska gå till.. grattis.. =]

2009-11-14 @ 02:09:40
URL: http://amadangel.blogg.se/
Postat av: mamma

han är sååå duktig.Kanon bra bild

kram

2009-11-14 @ 09:53:01
Postat av: Från Jourhemmet

Grattis :) Vi har hittat till din hemsida och det är så roligt att läsa om Terrence.

2009-11-14 @ 10:24:09
Postat av: Camilla

Tack alla!



Kul att se att "jourhemmet" hittat hit också :) Han är helt underbar den här lilla hunden och ser ut att trivas fint i Göteborg :)

2009-11-14 @ 20:36:31
URL: http://catrool.blogg.se/
Postat av: Daniel - Swese

Grattis till utmärkelsen, till er båda :)

2009-11-15 @ 19:16:19
URL: http://www.swese.se
Postat av: Camilla

Tack Daniel :)

2009-11-15 @ 19:17:00
URL: http://catrool.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0