Allt gott gör ont...

Efter ett samtal med min käraste vän har en fundering uppstått..
Varför skall allt gott i livet medföra något ont?? Som tex har vi Fest och sprit, hur gott och kul kan inte de vara... MEN vad medför detta morgonen efter jo, något ont, baksmällan... Visst är det väl kännt att välutrustade killar skall vara uppskattade av tjejer, desto större destobättre? men va medför detta dagen efter? Jo ooont.... Shoppa är en underbar hobby meeen vad medför de? jo ont i plånboken....

Sprit gör en bakis, Snoppar gör ont, Shoppa gör en pank, och även kärlek gör ont... va fasen finns kvar att leva för då?

Tur jag gillar smärta....

Men sen kom jag även på att allt ont även medför något gott så kanske de tillslut tar ut varandra, hur går de ihop som?! Kommer allt gå runt runt runt då alltså..

 Allt gott medför något ont och allt ont medför något gott... Så en medelväg finns ju alltid som kommer vara neutral,  varken ge så mkt gott och då heller inte så mkt ont, kanske en behaglig väg.. vägen för de "normala"??, Men inget för mig, jag gillar de extrema... Ska man göra någonting skall det göras på riktigt!

Visst hade jag varnat för mina funderingar va? Denna va la inte så farlig dock ... :) Tyvärr ingen svart humor åt Danni än, men var lugn bejbi de kommer nog ska du se ;)

Åhh jag pratade med johan som är i Australien i dag... De va jätte kul och prata me honom igen de va ett tag sen nu, även om de var något gott medförde de även något ont... saknad... Hoppas på att resan blir av i Augusti...




Kommentarer
Postat av: Danni

Meeeeeeeen! Svart humor dåååårå!

Synd att höra att jag är en sån som orsakar smärta, förresten ;)

Menmen. Det här får mig att tänka på ett gammalt citat från lumpen, som alltid tycks passa in i nästan alla situationer: "Va, tar du socker i kaffet, bögjävel?"

2006-04-19 @ 18:21:02
URL: http://blog.danni.se
Postat av: Catrool

Som sagt Danni, tur jag gillar smärta ;)

2006-04-19 @ 18:31:59
URL: http://catrool.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0