Idioter...

Fan nu är jag upprörd..

På dagarna är de ju så sjukt varmt så jag pallar inte att springa och träna utan brukar ge mig ut å springa vid 20tiden  innan de blir mörkt men iaf är lite kyligare... Idag var jag i stan och kom hem till 22 så springturen blev senare än vanligt och det hade hunnit böja bli mörkt... Efter 1a varvet var det helt mörkt och endast halva spåret är upplyst.... När jag kommmer mot slutet av ena varvet ser jag att jag möter en lite storväxt kille som kommer gående... En ilning går gernom min kropp och jag känner ett obehag av att möta honomdär i mörkret i skogen.. jag kommer på mig själv å säger till mig själv " skärp dig nu camilla nu e du fan töntig han kommer ju inte göra nåt... " När jag nästan är jämsides med honom ser jag hur han ler till och när jag precis skall till att  passerar honom hoppar han fram framför mig och tar tag i mitt hår och mp3 lurar.... Håller fast mig i toffsen, stryker mig över håret och ansiktet...

Jag duckar, viftar med armarna och skriker till varpå han  då han släpper och jag rusar därifrån med hjärtat i halsgropen... efter de vågade jag inte springa de sista varvet eftersom att jag då troligen skulle mött honom igen, utan spang ist hem igen... De stör mig som fan nu att jag sprang hem men jaja blev väl iaf några km..
Va fan står de " Hej Antasta gärna mig, eller ta med mig hem å våldta mig" i ansiktet på mig eller??
De senaste har de hänt en för jäkla massa skit asså.... tilliten är sådär just nu... Ska man behöva va rädd va man än gör eller?

Så här efteråt har jag fått kommentarerna , "men varför springer du ute själv så sent? de e ju farligt!"  "Varför är du ute i mörkret?" " Du får ju nästan skyulle dig själv om du springer så pass sent på kvällen"
Vart är världen på väg egentligen? Ska man inte kunna vistas utanför sin lägenhet på kvällen själv utan att behöva vara rädd för vem man skall möta härnäst? Sverige är ju ändå ett tryggt land jämfört med andra... Men vart är vi påväg? Väldtäckterna i Göteborg har under det här året höjts med 40% hittills....

Jag vägrar gå runt och vara rädd...






Kommentarer
Postat av: Danni

Jag kan komma och springa med dig. Och så looovar jag, att om någon gör sådär så våldtar jag honom istället. Med salt.

2006-07-27 @ 14:59:19
URL: http://blog.danni.se
Postat av: Camilla

Ahhh tack Danni, de hade vart nåt :) *ler*
Ska ge mig ut å springa nu snart ist då de e ljust.. Fick en jätte utskällning av mina flickor över att jag sprang själv i skogen i mörkret... hmpf...

2006-07-27 @ 19:16:46
URL: http://catrool.blogg.se
Postat av: Fredrik

Ja dina flickor gjorde nog rätt som skällde lite på dig. :P Med alla idioter här i världen så ska man vara försiktig även om det är förbannat trist. Sköt om dig och var försiktig! =)

2006-07-29 @ 18:06:48
Postat av: Camilla

Tur jag är starkare än somliga tror då ;) De vet ju du Fredrik eller hur *s*

2006-07-29 @ 19:20:20
URL: http://catrool.blogg.se
Postat av: marie

håller med dig om att det är sjukt, jag hatar att det jämt skylls på offren istället för de som våldtar/attackerar, ex tjejer har för korta kjolar...
man ska ha rätt att ha på sig vad som helst och vara var som helst utan att vara rädd!
tur att inget mer hände dig.

2006-07-30 @ 08:58:40
Postat av: Camilla

Ja men precis Marie! Man skall väl kunna röra sig ute om dagar/kvällar ja å även nätter iklädd kort kjol om du så vill, utan att de ska va ditt fel om någon hoppar på dig... OCH de ska inte ens behöva hända...

2006-07-30 @ 09:30:02
URL: http://catrool.blogg.se
Postat av: Fialicious

Det är fruktansvärt pissigt att man som tjej måste tänka på vart man går och på vilken tid at dygnet man väljer att vistas ute. Ibland får man gå långa omvägar för att undvika de delar av stan som är mindre upplysta. Varför? Jo för att man är rädd att en testosteron stinn jävel med Vilde Bill i högsta hugg ska komma och tro att man är tillgänglig för dennes perversa funderingar när som helst hur som helst.
Nä fi fan. Jag har utbildat mig i feministiskt självförsvar, har alltid med mig en pepparspray och skulle förmodligen gå lös på Vilde Bill med diverse ninjasparkar :p Hoppas bara då att jag inte blir fasthållen av flera snubbar så att jag inte har minsta lilla chans att försvara mig.

Nej fi fan, någonting måste göras åt det där och det är nu!

2006-07-30 @ 14:10:21
URL: http://www.fialicious.blogg.se
Postat av: Camilla

Ja precis Fialicious, nåt måste göras!
Men vad kan man göra åt saken? Visst jag kan försvara mig själv jag med, har både boxats och tränat div kampsporter, men som du säger, oftast är de fler och då hjälper varken självförsvar eller pepparspra i de flesta fallen... Jag hörde förresten häromdagen att pepparspray var olagligt i Sv nu för tiden... stämmer de tro?

2006-07-30 @ 15:35:30
URL: http://catrool.blogg.se
Postat av: JAM

Man blir väldigt upprörd av det du skriver, vad kan man göra egentligen, än att undvika den där typen som antastade dig? Jag menar finns det något annat att göra än att helt enkelt sitta hemma på kvällarna :( ibland känns det lite hopplöst, men du kan ju springa någonstans där det är mer folk på kvällarna också, kan inte det funka? suck..blir så ledsen :(, men hur du än vänder och vrider på det så tycker jag att du inte ska skylla dig själv, för att kräva frihet är inte fel, att beröva någon annan på friheten är fel, så det är inte på något sätt ditt fel, MEN det kanske inte betyder att du borde gå ut på kvällarna på det där viset (även om det är din rätt!) så måste du i första vara rädd om dig själv :( ... ps, tack för kommentaren till min csn blogg :D .. skriv gärna mer .. vi kan bli blogg-kompisar :D

2006-07-30 @ 17:11:34
URL: http://jam.blogg.se
Postat av: Camilla

Tack för ditt svar JAM :)
Jaa så klart att jag inte borde va ute å springa i mörkret egentligen, men de är ju ett upplyst spår med en massa folk där, så jag trodde de va lugnt, men just då vart de helt tomt just då han kom.. men jag får hålla mig till asfallten under de mörkare tiderna.. MEN Som du säger, de känns såå fel, de e ju ens rätt! Men ja...
ahh vet själv hur csn kan vara, bråkar för fullt med dom nu! Urk!!!
Bloggkompisar, helt klart :)

2006-07-30 @ 17:26:41
URL: http://catrool.blogg.se
Postat av: Fialicious

Med risk för att låta som en förbannad inskränkt politikerkärring: förändringarna måste ske från grunden och vara långsiktiga.
Men hur sjutton man ska nå de förändringarna, ja det kan man ju fundera på... Det finns tusen småsaker man kan göra och jag tror absolut att de leder någonvart i det långa loppet. Grejen är bara den att vi måste ha en förändring -nu-! Att sitta och rulla tummarna och vänta på att saker och ting ska bli bättre är ungefär lika vettigt som att hoppa fallskärm utan fallskärm. Med andra ord: not good alls.
Många politiker och debattörer snackar om det där med att bygga upp sin självkänsla. Ser man ut som en rädd kanin inför en flock vargar så är man ett lätt byte. Men visar man att man minsann inte tänker bli nedtryck så är det lättare att komma undan.
Jahapp?, tänker jag. Visst ligger det väl mycket i självkänslan och så där. Men har ett slemmigt pucko fått för sig att hoppa på mig gör han nog det oavsett om jag ser ut att kunna karate eller inte. De där snubbarna är ju liksom inte friska och jag är inte säker på att deras Vilde Bill liksom tar sig en funderar över huruvida han kan bli mos eller inte.
Nä, fram för hållbara argument och förbättringar!

Och jo, pepparspray är olagligt i det avlånga landet falukorv. Så ska man införskaffa sån där jox så bör man vara väldigt försiktig...

2006-07-30 @ 17:58:32
URL: http://www.fialicious.blogg.se
Postat av: JAM

jo din rätt är det! men alla är vi på ett eller annat sätt berövade på vår rätt och vår frihet, det är något man får leva med, en annan sak som man absolut INTE kan leva med är att det ska vara olika vilkor för kvinnor och män, det gör en arg.. jag har själv två yngre systrar och det känns alltid jobbigt att vara orolig för de, och tro mig det är man nästan dygnet runt .. har svarat på botulism =p

2006-07-30 @ 20:10:21
URL: http://jam.blogg.se
Postat av: Danni

Inte för att på något sätt förringa den risk som tjejer löper (för det är förjävligt, och jag vill kastera de killar som skapar den risken) men ta en funderare på följande:

Det är minst tio* gånger så stor risk för en kille att bli allvarligt misshandlad en kväll ute på stan som för en tjej att bli våldtagen.

Jag har själv flera vänner som blivit riktigt allvarligt misshandlade, ibland nära döden (och även med förtidspension vid 22 års ålder som resultat.)

Min summa är att det är fullkomligt förjävligt att folk inte ska kunna vara säkra... Snyft...

Och när det gäller våldtäkter tror jag tyvärr att den stora faran inte är Vilde Bill som lurar i busken därborta, utan långt närmare än man tror. Snyft igen...

* har hört diverse siffror mellan tio och tjugo men har ingen säker källa på detta

2006-07-30 @ 22:16:54
URL: http://blog.danni.se
Postat av: Camilla

Håller med dig där Fialicious, tror inte att det har sån stor betydelse hur stor självsäkerhet man har, tror nog att han ganska lätt kan hålla fast mig uta att jag kan göra allt för mkt ändå... Jag tror nog att de bara är fel tjej/kille på fel plats vid fel tidpunkt..

Sen så har Danni med rätt i de han säger, ingen aning om hans siffror men tror säkert att de stämmer, att en kille löper större risk att bli misshandlad på gatan än att en tjej bli våldtagen på gatan.. Frågan är då, är detta killar som blir misshandlade pga ingenting utan bara påhoppade på stan eller misshandel som har uppkommit genom kanske lite på hans eget bevåg??? Genom muck osv... De är ju en stor skillnad där...

Och missförstå mig inte i de jag skriver.. Jag skriver inte átt jag vill inte vara rödd bara för att jag är tjej... jag ser till båda sidor både killar som tjejer... de är ju faktist inte bara tjejer som bli våldtagna i denna sjuka värld... Jag menar mest att människan i allmänhet inte kan gå på stan utan att ha en liten rädsla i baktanken, kille som tjej!

Ja på engång springa över till din sida JAM å läsa sitt svar om botulism :)

2006-07-31 @ 13:53:30
URL: http://catrool.blogg.se
Postat av: JAM

brukar man ha kontaktlistor i bloggar .. hehe jag e ny här :), kan man typ länka till andras bloggar :)? kram .. ps, kan du se vad den nya bilden på min blogg visar :p?

2006-07-31 @ 17:15:48
Postat av: Camilla

JAM
Ja asså de ska finnas kontaktlista, ja e ganska ny ja me :P men då måste du registrera en profil om dig själv... försökte adda dig som kontakt med den sa att du måste göra dig en profil först :)

2006-07-31 @ 22:20:42
URL: http://catrool.blogg.se
Postat av: JAM

Nääääämen =) , jag började ju att undra vem denna söta tjej är, =) du brukar titta in på min blogg , går du på chalmers :D, vilken sektion ? svara som kommentar i min blogg.. kram

2006-08-04 @ 08:39:00
URL: http://jam.blogg.se
Postat av: JAM

nu har du lite om mig på bloggen iaf :p hehe kram

2006-08-04 @ 17:32:47
URL: http://jam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0