En chalmerist som hemmafru del 1..

En chalmerist som jag utan omtentor har nu denna vecka förlängt påsklov vilket är underbart fantastiskt... Känner mig som en liten hemmafru :P fast med inslag av min chalmeristiskmatematiskt utformade hjärna... de kan inte mer än att slå slint....

Idag har jag vart och handlat på Netto ca 20-30 min gångväg hemifrån... När jag hade handlat klart och betalat 430kr hade jag 7kg mat på ryggen oc h 10 kg i händerna fördelat på 2 påsar... tugnt va de i uppförsbacken .. Mitt chalmeristinterlekt kom sedan på att man kunde räkna ut kilopriset på mat :P detta resulterade i att maten jag köpte kostade ca 25.30 kr / kg mat  :D Detta jkan jämföras med den HALVA påse jag köpte på äffären i nordstan häromdagen som kostade 108 kr, hade vart spännande att väga den och jämfört kilopriser .... men ja klart de handlar om VAD man handlar me... men ändå, dom i nordstan är så snuskigt dyra va ...
Märks de att man e student och ingen gormand längre? :P

Nu lagas de här mat för fulla muggar och mellan allt kokar och steker så diskar jag och städar :p många bollar i luften som alltid då jag är i närheten :P Efter de skall jag hoppa på cykleln till jobbet och sedan sitta i telefon till 21.30 för att sedan mörkrädd som jag är utmana min rädsla och cykla hem genom de mörka Göteborg :)

Klagomålen har ramlat in att jag bloggar på tok för sällan och ja jag är väl tvingad att hålla med tyvärr, skall genast bättre mig, men de är inte lätt då man har så mkt att göra me så få timmar per dygn ;)

Nä ni nu skall jag återgå till mina fetaostbiffar :D

Lev livet, Lev väl!

 

Kommentarer
Postat av: Johan

Och ifall någon skulle tvivla kan jag intyga att dom biffarna var grymt goda! :) Hon e så duktig min lilla hemmafru...

... nu kommer jag att få stryk ;) Kram älskling syns ikväll

2007-04-12 @ 14:53:40
Postat av: Fredrik

Äntligen lite bloggande! :P Det var på tiden tycker jag.. vill man bli kändis på nätet får man inte hålla på och svika sina bloggfans med uteblivna bloggningar vettu.. ;P

2007-04-13 @ 11:04:55
Postat av: Karron

dryyygt me skola :P fast ja har ju klarat alla tentor hitills =) hehe vetu vart flygplanet går på sönda då? ;)
pussar

2007-04-18 @ 13:11:34
Postat av: Camilla

Ahhh duktig karron =)
Nä vars går plygplanet?
Pussis!

2007-04-19 @ 12:38:00
URL: http://catrool.blogg.se
Postat av: Johan

<3 Tycker om dig så sjukt mycket älskling. Tack för dessa 4 dagar... jag älskar att bara umgås med dig även när faktumet e att vi e sambos =) PUSS älskling!!!

2007-05-01 @ 15:40:06
Postat av: Johan

<3 Tycker om dig så sjukt mycket älskling. Tack för dessa 4 dagar... jag älskar att bara umgås med dig även när faktumet e att vi e sambos =) PUSS älskling!!!

2007-05-01 @ 15:40:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0