Till "Lill Anna"

Till "Lill Anna"


På hållplatsen för båtar träffade vi varandra först

Med allt för många öl släckte vi vår törst

Ölflaskorna började fylla borden

Med tiden blev vi allt öppnare med orden

Efter den kvällen visste vi allt om varandra

Eller ja iallafall alla snuskiga detaljer, egentligen inte så mkt av de andra


Vi fyllde dagarna med matte, fysik och kemi

Men på kvällarna kunde vi inte festandet riktigt låta bli

Många timmar ägnade vi åt detta plugg

I början fattade jag verkligen inte ett dugg

Med lite anna-pedagogik och massa tålamod

Fick du mig att öva tills jag tillslut förstod


När basåret var slut skulle vi bli riktiga Chalmerister

Men ack jag tror istället vi blev alkoholister!

Ja vi groggade ju till och med på en lektion med bugg

Vi trodde inte ledarena fattade ett dugg

Vi fortsatte sedan med balrooms dans

Och där fanns Killen med stort K som på Anna frågade chans!


Åren har rusat förbi

Snart har vi en varsin examen i TD resp. Kemi

Men innan dess skall du med din balroomskille åka till Englands huvudstad

Jag är så klart för din skulle jätte glad

Men jag kommer sakna dig min "Lill Anna"

Egentligen önskar jag att du kunde stanna


Men ut och se världen nu min kära vän

Så ses vi snart igen...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0