Nu är snart allt bokat..

Ja nu börjar allt faktiskt bli fixat... Försäkring, resa, uthyrning av lägenhet, Csn( förhoppningsvis) .. Nu när det snart är verklighet att man skall åka, så börjar man leva lite efter de och lite skylla på de... För att slippa ta tag i saker, men samtidigt är det tvärtom med, man måste ta atg i vissa saker för att kunna åka.... Men endel saker och beslut har jag kommit på mig själv med att tänk... ingen idé att ta de innan jag åker, lika bra att ta de då jag kommer tillbaka, då kanske jag vet vättre.. Troligen är de väl så att man aldrig vet bättre hur länge man än väntar, men till efter min resa kan väl iaf inget förvärras... eller?!

Vet inte riktigt va jag vill säga me detta egentligen... Verkar som Magda har de bra ute i stora vid världen iaf, de änns bra =)

Har även just blivit bjuden på en underbart god Söndagsmiddag hos Sis och Lars. Under kvällen tog även Bergquist hem segern i YATZY, först Lindaseger och sen en Camillaseger, kan la inte bli bättre ;) Haha jag fick 3 YATZY under spelets gång, hur jäkla sjukt är inte de..

Jag har efter lite teknikshitoria börjat fundera över de förutbestämda och ödet... men så lång går inte mina tankar i kväll, de får bli i morgon..

Avslutar med ett citat ... "Det finns dagar som är som trappor, man måste välja om man ska gå upp eller ner." Sådana citat borde jag lära mig av.., För kanske kan man sen bli av med de dagar då jag har sånna där sjukr dåliga dagar... Jag hade en sådan dag idag, jag var bara trött och hade så otroligt mycket illska inom mig... Undrar var all den illskan kommer ifrån... de måste jag ta reda på..

Kommentarer
Postat av: Daniel Gustavsson

Andra omgången var grym ifrån din sida ! ;)



Ilska kan komma för mkt. tex jag känner ilska när man har massa små saker som inte är klara som sätter en slags stress på en. Tex jag har två-fyra hemsidor att greja med nu, jobb, kurser ... Då kan jag känna mig irriterad inombords. Att jag inte känner någon ro. Då försöker jag göra all i min makt att inte låta de gå ut över andra men ibland är de svårt tyvärr. Inte lätt att vara irriterad på nåt och vara trevlig mot människor i sin omgivning. De var lite tankar ifrån mig kring ämnet ilska i detta sammanhang :)

2009-02-09 @ 12:33:22
URL: http://www.swese.se
Postat av: Camilla

Ja men sådär är de ju ibland , precis som du skriver, att man har många småsaker som pressar en så att man blir stressad å irriterad.. Helt klart, men i bland känns de som om det är nåt annat med, som något som har byggt ett bo inom en... Och nä jag jobbar oxå verkligen på att inte min irritetaion skall gå ut över folk i min omgivning, men (igen) i bland kanske de är så att det är en person som får illskan att bygga bo, hur skall man då veta skillnanden?!

2009-02-09 @ 17:47:32
URL: http://catrool.blogg.se/
Postat av: Daniel Gustavsson

De är en himla bra fråga. Jag tror ju att de bästa är iaf att inte låta de flytta in fåglar i boet utan riva de med en ggn ist, alltså att berätta/prata med personen i fråga när en sådan situation uppstår. Det är oftast lättast att stoppa en negativ spiral i födelseskedet!? Men de är ju klart. Det krävs ju oftast minst 2-3 grejor för man ska fatta att irritationen är ett problem. Prata är väl de viktigaste iaf, speciellt om man irriterar sig på något för de är oftast nåt litet och brukar oftast vara en liten lösning till ett litet problem :) Oj vad mycket text de blev nu då ...

2009-02-09 @ 20:05:59
URL: http://www.swese.se
Postat av: Camilla

Nu är de tyvärr inte den sortens irritation som jag pratar om Daniel utan om en innombords illska som jag ahar ibland... Men ja visst den illskan kan leda till att jag blir irriterad, men de va inte de jag menade med att bygga bo... De känns bara som om illskan bor inom mig lixom och jag nästan exploderar om jag inge får kasta saker :P Jag är inte normal, ja vet!

2009-02-10 @ 09:01:03
URL: http://catrool.blogg.se/
Postat av: Daniel Gustavsson

Aha sån typ av irritation. Tillfällig ilska som man kan jämföra med om tex en dator inte funkar som den ska och en irritation byggs långsamt upp i kroppen till att den är så stor att man blir förbannad och vill bara skrika ut, "jävla kukdator" och kasta pennskrin åt höger o vänster ;) ?? Typ så ? och är väl inget onormalt med de, ibland känner jag för att slå sönder saker när jag blir irriterad!

2009-02-10 @ 10:21:42
URL: http://www.swese.se
Postat av: M

hej gumman

hoppas att allt ar bra dar hemma och att du inte langtar ihjal dej efter mej.. ;] jag saknar i alla fall dej. ar ju alltid roligare om man ar tva.. och det gor ju ocksa att man inte kan bli alkoholist.. aven om alkoholen inte direkt flodat hittills.. man far ta det lite lugnt nar man reser sjalv.



skont att ha det mesta bokat nu. sant ar alltid bra. och ni kommer att fa det helt underbart i england. engelsman ar inte alls sa farliga som man kan tro.. =P

2009-02-12 @ 11:18:06
URL: http://amadangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0