Tankar från en blond hjärna med framtidsplaner..

På Tisdag åker jag hem till Göteborg igen :) Känns skönt att få komma hem, eller ja hem kommer jag väl inte förnsen nästa Söndag antar jag då jag återigen får min lägenhet.. men känns ändå skönt att få komma hem till min stad igen :)

Jag är nöjd med att vi åkte till Brighton jag och Anna, de gav en perspektiv på saker och ting och nånstans, även om man inte skulle tro det, så hittade jag mig själv.. Som många vet var jag lite (lätt underdrift) lost innan jag åkte och visste väl varken riktigt ut eller in... Nu känns det som alla val jag gjort har lett mig hit och faktiskt så känns de bra, även om det så klart inte känns bra att jag på vägen säkert sårat nån annan som stod mig nära..

Livet är väl så, att man inte kan gå på tå och se sig för hela tiden för att försäkra sig om att man inte trampar på någon annans tår... går man så med blicken på sina och andras fötter kommer vägen man går på bli oänligt lång för hur skall man kunna se vart man är på väg om man inte tittar upp.. Hur skall man kunna inse att riktiningen är fel om man tittar på sina egna fötter...  Jag tror man kan se livet som en dans... Man har sin vilja och sina drömmar i blicken och blir förd fram av mannen i ens liv... Om man har blicken på fötterna vid marken hur skall man då kunna kommunicera och förmedla  viljorna och drömmarna till varandra?!

Jag kommer väl alltid vara sån som vill vara alla till lags hela tiden, men någonstans når man en gräns och inser att man måste ta hand om sig själv först, för när allt kommer omkring har jag bara mig själv i slutändan ändå, även om jag dansar fram med mannen i mitt liv, kan jag ändå bara styra över mina egna rörelser och han över sina... som tillsammans iofs kan ses som en enhetlig rörelse..

Vilka tankar skogen kan föra med sig va...

Kommentarer
Postat av: Daniel

Hade man inte vetat att de varit du som skrivit detta hade man inte trott att de varit en blondin som skrivit det hehe, men nu är det du och ja, de är mycket och många kloka ord som du har tagit upp här! Mest glad blir jag av att läsa att du har hittat dig själv igen!!!!! Glad för din skull!

2009-05-23 @ 14:55:51
URL: http://www.swese.se
Postat av: Camilla

Tack så mycket Daniel :)

2009-05-23 @ 15:37:54
URL: http://catrool.blogg.se/
Postat av: Rasmus

Otroligt vackert skrivit....KRAAAAAAAMMM

2009-05-25 @ 01:03:52
Postat av: M

skont att hora att du har hittat dej igen. var ganska orolig for dej dar nar jag akte. har haft manga tankar under min resa hur det gar for dej och din (inre?) resa. men inte ska du ga runt och bli styrd av massa man hela tiden. tror inte att det ar halsosamt i langden. det enda du ar saker pa att du kommer leva med resten av ditt liv, ar du sjalv. lat ingen annan bestamma vart du ska ta vagen.

puss och kraaaaaam!!

2009-05-25 @ 05:00:18
URL: http://amadangel.blogg.se/
Postat av: hajjen.

maste bara tillagga.. du ar inte blond i hjarnan. jag umgas inte med sanna.. bara sa att du vet =]

2009-05-25 @ 05:01:16
URL: http://amadangel.blogg.se/
Postat av: Camilla

Tack för tankarna M... :)

Hehe men även om jag är en ål så låter jag inte en karl bestämma över mig, det var bara ett försök till en romantisk tolkning, men ja vet att du inte gillar sånt ;)

2009-05-25 @ 09:31:52
URL: http://catrool.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0