Känn ingen sorg för mig Göteborg!

Genom åren sedan jag flyttade till Göteborg sommaren 2004 har jag bott i 8 olika lägenheter, och skall nu på Måndag flytta in in nummer 9. När man ser de så så låter de ju många, men när jag tänker tillbaka på varje lägenhet och varje flytth ar det alltid varit värt de.

Vi vet alla att jag har de mesta generna från min fars sida och troligen kom även "flyttfågelgenen" med på ett bananskal den med. De är alltid lika svårt att svara på Frågan "Vart kommer du ifrån, kan inte riktigt sätta fingret på vad du har för dialekt?" Oftast svarar jag Sundsvall, för i Sundvsall finns fortfarande en liten bit av mitt hjärta kvar, även om jag inte bodde där så många år så var det där mitt liv på något sätt började..  Vad skall man annars svara? Jo förstår du jag är född i västerås, sen bodde jag i Hallstahammar i 10år innan vi flyttade till skåne... sen 2.5 år senare flyttade vi till Sundsvall.. och 2003 flyttade jag utomlands och 2004 till Göteborg... Jahaja men då har du dina föräldrar i Sundsvall då, är oftast följdfrågan efter de.. svaret bler då Nej dom har flyttat till Norrtälje. Ja ni hör ju, kalabalik blir de!

En liten rolig sak är att jag är född i Lundby i Västmanlands län enligt mitt pass.. Förra lägenheten på Västra andersgårdsgatan och vår nuvarandre lägenhet på Hisingen ligger i området  Lundby och nu när vi flyttar, flyttar vi till... Stora Lundby i Lerums kommun! Hahha passande!

Nu är iallafall endel lådor packade och man har som vanligt kommit till de där jobbiga stadiet.. Jag har packat allt jag kan leva utan, men de är fortfarande en massa kvar att packa som jag använder dagligen.. När ska man packa ner de? För att inte hamna i panikstadiet på Söndag? Jag brukar dock lösa problemet, men de är roligt att  man alltid hamnar i samma sits.. varje gång.. För som ni kan läsa ovan, är jag en ganska van flyterska!

Göteborg i mitt hjärta, men nu lämnar jag dess kommun för att bo i Lerums kommun.. I vårt fina hus!


Kommentarer
Postat av: Pia

UPPDATERING :D

2010-11-22 @ 18:18:22
URL: http://halfofus.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hhaha jaaaa där satte du huvudet på spiken!

2010-11-27 @ 12:29:23
URL: http://catrool.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0